Türk dizileri, sinemaları, üretimleri, TV şovları, cümbüş içerikleri, Fransız Rivierası’nın en tanınan kentlerinden Cannes’da düzenlenen memleketler arası imal ve cümbüş içerik fuarı MIPCOM’a katılan alıcıların beğenisine sunuldu.
MIPCOM’a iştirak sağlayan satıcı ve üreticiler, bölümün en düzgün alıcıları ve finansörleriyle tanışma, programlarını büyük alıcılara tanıtma imkanı buluyor.
17-20 Ekim’de açık kalacak fuara, İstanbul Ticaret Odası İTO’nun ulusal iştirak tertibi ile Türkiye’den 20 firma dahil olurken, 13 şirket ise kişisel stantlarıyla katılıyor.
Fuara çevrim içi katılan Avdagiç, gazetecilere yaptığı açıklamada, MIPCOM’un içerik sanayisini şekillendiren trendleri yakalamak için ülkü bir merkez olduğunu vurgulayarak, “Yapımcılarımız, TV platformlarımız, telif ve çeviri şirketlerimiz MIPCOM’da iş ilişkilerini geliştirmek için gerçek imkanları bulacak. Fuardan yeni dizi satışları, ortak imal mutabakatları için döneceklerine eminiz” diye konuştu.
150 ÜLKEDE 100’E YAKIN TÜRK DİZİSİ YAYINDA
100’e yakın Türk dizisinin, dünyada en az 150 ülkede oynadığını belirten Avdagiç, “Dizi fiyatları pandemiden etkilendi. Pandemi öncesinde âlâ bir Türk dizisinin bir kısmının dünya satışlarının toplamı 650 bin doları bulurken, artık kısım başı toplam hasılat 350-400 bin dolar düzeyinde. Ancak satış adetlerimiz süratle artıyor” sözlerini kullandı.
Avdagiç, dizi ihracatı sayılarına ait bir soru üzerine, “Doğrusu şu kadar ülkeye, şu bedelle diziler sattık üzere bir kayıt yok. Beyannameye bağlı bir ihracat olmadığı için sağlıklı istatistik tutulmuyor. Lakin bizim üretimci firmalarımızdan aldığımız geri bildirimlere bakınca, bu yıl dizi ihracatında 600 milyon dolar geçeceğimizi öngörüyoruz” değerlendirmesini yaptı.